Mobilne rozwiązania w pracy handlowców

Kategoria: Innowacyjnie Opublikował MobivoiceSkomentuj

Popularność i powszechne stosowanie nowoczesnych urządzeń mobilnych w przedsiębiorstwach zwiększają popyt na rozwiązania umożliwiające ich użytkownikom mobilny dostęp do systemów firmowych. Coraz częściej oczekują oni wyspecjalizowanych rozwiązań, z których będą mogli korzystać w dowolnym czasie, niemalże w każdym miejscu na świecie.

Również badania potwierdzają rosnącą popularność rozwiązań mobilnych na świecie. Tendencja wzrostowa do zainteresowania światem mobile (również w Polsce) to dla rodzimych przedsiębiorców szansa zbudowania silnego biznesu na mocnych fundamentach, opartego na sprawnym i logicznym zarządzaniu firmą.

 

Co zrobić, by nasz biznes miał naprawdę duże skrzydła? Sukces bądź nie, zależy od wielu istotnych czynników, m. in. od możliwości dostępu do informacji przez rozwijanie oferty i gospodarowanie budżetem po zarządzanie relacjami z klientami i partnerami. Z tej perspektywy rynek aplikacji dla firm, które mogą wspierać przedsiębiorców w rozwijaniu ich działalności, wydaje się polem niezliczonych możliwości i opcji do wyboru. Już dzisiaj firmy mogą korzystać z nowoczesnych mobilnych rozwiązań w zakresie segregowania kluczowych danych, e-commerce, zarządzania relacjami czy logistyki.  Czy systemy mobilne są jednak odpowiednie dla każdego rodzaju biznesu? Co zrobić, żeby jak najwięcej zyskać, a jak najmniej stracić?

 

Jak to zrobić?

Tworzenie swojego mobile biznesu najlepiej rozpocznij od wprowadzenia jednej lub kilku aplikacji biznesowych dla ograniczonej, wyselekcjonowanej w tym celu liczby użytkowników. Następnie stopniowo rozszerzaj ich użytkowanie o następne aplikacje dla kolejnych odbiorców. Działanie wg tego schematu, pozwoli Ci uzyskać informacje o najbardziej wrażliwych i ryzykowanych obszarach w procesach biznesowych oraz określić te z nich, dla których proces ten będzie sposobem na usprawnienie przepływu danych, obniżenie kosztów i zapewnienie dostępu do kluczowych informacji w czasie rzeczywistym. Często możesz również stworzyć bazę aplikacji biznesowych, na podstawie systemów CRM, ERP, BI, UCC, narzędzi do komunikacji oraz przepływu informacji czy też aplikacji intranetowych.

 

Dlaczego warto korzystać z takich rozwiązań?

Odpowiedź na to pytanie jest oczywista – dzięki “umobilnieniu” narzędzi oraz procesów biznesowych, zwiększamy efektywność naszych działań oraz produktywność, a w efekcie zyskujemy przewagę nad konkurencją.

 

www.pivotpoint.io

www.pivotpoint.io

 

Najczęściej wymieniane korzyści przy stosowaniu systemów mobilnych, to:

  • szybki zwrot z inwestycji oraz wzrost sprzedaży towarów i usług,
  • możliwość zarządzania pracą nawet rozproszonej grupy ludzi,
  • dostęp online pracowników terenowych do danych z niektórych systemów w centrali firmy,
  • aktualizowanie informacji,
  • skrócenie czasu wykonania procesu sprzedaży,a  także skrócenie czasu obsługi Klienta,
  • podpowiadanie rozwiązań w sytuacjach awaryjnych,
  • zminimalizowanie błędów w procesie przyjmowania zamówień, wystawiania dokumentów, ewidencji towarów,
  • szeroki zakres raportów i analiz z możliwością ich personalizacji,
  • możliwość integracji z różnymi systemami zewnętrznymi działającymi w centrali firmy w tym z systemami mapowymi.
Najczęściej wymieniane funkcje takich systemów w pracy handlowców, to:
  • wprowadzanie i edycja dokumentów dla odbiorców / zamówienia od klienta, faktura VAT, paragony,
  • ewidencja towarów wraz ze stanami magazynowymi, cenami, zestawami rabatowymi i ich zdjęciami
  • wgląd w płatności kontrahentów,
  • podgląd zawartości ostatniego zamówienia dla kontrahenta w czasie tworzenia nowego zamówienia, historia zamówień,
  • ewidencja kosztów i przebiegu pojazdu,
  • przesyłanie zadań do wykonania,
  • możliwość wydruków na drukarkach,
  • karta klienta – dostęp do wszelkich informacji o kliencie,
  • karta produktu – dostęp do wszelkich informacji o produkcie/towarze.

 

www.nf.pl

www.nf.pl

 

Warto pamiętać, że aplikacje mobilne mogą być tak naprawdę wykorzystane wszędzie. Badanie TNS Mobile Life wykazało, że Polacy coraz częściej korzystają z mobilnych urządzeń. Dla przedsiębiorców to sygnał, w którym kierunku powinni rozwijać swoją działalność, by prawidłowo reagować na potrzeby odbiorców swoich marek. Obserwacja obecnych zachowań konsumentów pokazuje, że głównym kierunkiem rozwoju biznesu będzie marketing mobilny, który całkiem prawdopodobne, że wkrótce stanie się integralnym elementem strategii wielu przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce. Prawdziwą konkurencją mogą stać się zatem te firmy, które nie tylko wdrożą w swoją działalność mobilne rozwiązania, ale również dostrzegą szansę połączenia ich z nowoczesnymi systemami zarządzania przedsiębiorstwem.

Skomentuj