Rozwiązania sfa

Kategoria: Innowacyjnie Opublikował MobivoiceSkomentuj

W pracy handlowca ważna jest nie tylko dobra strategia sprzedaży, ale i umiejętność kontroli działań sprzedażowych w firmie. Z pomocą przychodzą im rozwiązania sfa. Czym są?

Sfa to skrót od angielskiego Sales Force Automation. Oznacza korzystanie ze specjalnego oprogramowania, które automatyzuje biznesowe przedsięwzięcia związane ze sprzedażą. Rozwiązania sfa zostały stworzone z myślą o pracownikach firm, którzy działają w terenie. Wystarczy, aby przedstawiciel handlowy miał przy sobie tablet lub smartfon z systemem Android, iPhone lub Windows Phone. Specjalne aplikacje pozwalają na wykorzystanie możliwości sfa przez handlowców. Jak wygląda wsparcie ich pracy poprzez mobilne systemy?

Sale Force Automation ma przede wszystkim zwiększyć efektywność pracy przedstawicieli handlowych. Dużo czasu poświęcają oni na dojazdy do klientów, w celu przedstawienia im oferty sprzedaży. Przed wyjazdem muszą więc przygotować wszystkie potrzebne dokumenty, zapoznać się dobrze z historią kontaktów z danych kontrahentem i przemyśleć strategię działań. System sfa zapewnia stały dostęp do dokumentacji, m.in. faktur, rachunków i podpisanych umów. Pozwala to na wyeliminowanie papierowych raportów. Dzięki urządzeniu mobilnemu handlowiec ma przy sobie wszystkie potrzebne informacje, terminarz, harmonogram spotkań. Nie istnieje więc ryzyko, że wyjedzie w trasę, zapominając o czymś ważnym. Dodatkowo system sfa pozwala na skuteczny vanselling, czyli sprzedaż z samochodu czy innego miejsca, w którym przedstawiciel handlowy odbywa podróż. Odległość nie jest już problemem – można mieć przy sobie firmowe biuro w każdym miejscu na globie.

 

handlowiec 6

 

Podczas podejmowania negocjacji handlowych ważne jest, aby pracownik miał przy sobie bazę produktów, które może zaoferować klientowi. Dobrze przygotowany do rozmowy handlowiec, to wiarygodny handlowiec. Sfa daje możliwość przechowywania przy sobie bazy produktów i klientów, która na bieżąco aktualizowana jest przez system. Pozwala na przedstawienie potencjalnemu usługobiorcy najnowszych danych oraz na wprowadzenie zmian w bazie bezpośrednio po zawarciu umowy. Dzięki temu w siedzibie firmy osoby pracujące stacjonarnie wiedzą, jakie zmiany zaszły i mogą pracować w oparciu o najnowsze dane. Wymiana informacji jest niezwykle istotna w pracy handlowca, a dzięki systemom sfa stała się teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

Działania sprzedażowe to także realizacja konkretnych zamówień klientów. Sfa daje ciągły dostęp do danych dotyczących stanu magazynu – dzięki temu można umówić się z kontrahentem na konkretną datę dostarczenia produktów. System umożliwia również śledzenie konkretnego zamówienia. Wszystko z myślą o wizerunku firmy i utrzymywaniu pozytywnych kontaktów z klientami.

Wdrożenie systemu sfa w firmie z pewnością usprawni dotychczasowe działania handlowców. Efektywna praca to składowa kilku elementów. Ważne jest, aby ją usprawnić, mając na uwadze korzyści wszystkich stron kontaktu. Sales Force Automation bierze je pod uwagę, dlatego skorzystanie z możliwości tego systemu będzie dobrym rozwiązaniem dla firmy. Warto dodać, że wdrożenie systemu sfa nie stanowi dziś problemu, a wszystko dzięki zaawansowanemu rozwojowi technologicznemu, ułatwiającemu codzienne funkcjonowanie każdej firmy.

Skomentuj