System zarządzania oraz wsparcia przedstawicieli handlowych

Kategoria: Efektywnie Opublikował Mobivoice1 Komentarz

Praca przedstawiciela handlowego nie należy do łatwych. Każda osoba pracująca w terenie zmaga się na co dzień z problemami, które nie dotyczą osób wykonujących swoje obowiązki jedynie w biurze. Aby ułatwić i usprawnić pracę handlowców, a co za tym idzie uczynić sprzedaż bardziej efektywną, opracowano specjalny system zarządzania handlowcami.

Wsparcie przedstawicieli handlowych jest ważne dla działania nie tylko ich samych, ale i całej firmy. Im lepiej funkcjonują poszczególne działy, tym lepiej działa całe przedsiębiorstwo. Nie ulega wątpliwości, że istotną rolę odgrywa tu kwestia komunikacji. A ta może być szczególnie utrudniona, kiedy handlowcy pracują w terenie. Ciągłe konsultacje telefoniczne z siedzibą mogą dezorganizować rytm pracy w biurze, a i tak nie zastąpią bezpośredniego dostępu do aktualnych danych. Z myślą o przedstawicielach handlowych, którzy każdego dnia stają przed nowymi wyzwaniami w postaci spotkań z potencjalnymi lub stałymi klientami, przygotowano specjalne wsparcie sprzedaży mobilnej. Dzięki specjalnym aplikacjom na smartfony i tablety daje ono możliwość pozostawania w ciągłym kontakcie na linii handlowiec – manager. Poza tym system ten zaopatruje pracownika w komplet potrzebnych informacji. Nie ma więc obaw, że przedstawicielowi zabraknie kompleksowej wiedzy o interesancie podczas rozmowy – wszystkie informacje o dotychczasowych umowach i działaniach podjętych z klientem zawarte będą w aplikacji.

 

www.bysiak.biz

www.bysiak.biz

 

Istotne jest, aby dane, do których odnosi się handlowiec w czasie rozmowy, były jak najbardziej aktualne. To pozwoli na podejmowanie optymalnych decyzji. Uzupełnienie danych przez przedstawiciela handlowego jeszcze przed powrotem do firmy również usprawni nie tylko pracę managerów, ale i samych przedstawicieli handlowych. Ułatwi im to zarządzanie handlowcami. Dla nich samych również jest to udogodnienie – po powrocie do firmy nie muszą już uzupełniać dokumentów i informować o nowych ustaleniach z klientami. Wszystkie te informacje zostały już bowiem przekazane za pomocą aplikacji.

Badania dowodzą, że jeżeli podczas natłoku pracy nie zapiszemy np. w kalendarzu innych, nawet najdrobniejszych zadań, jakie powinniśmy jeszcze wykonać, szybko o nich… zapominamy. Dlatego właśnie tak ważne jest bieżące robienie notatek ze spotkania lub od razu po jego zakończeniu, ponieważ po powrocie do biura zapamiętamy jedynie procent tego, co jest ważne.

Zarządzanie przedstawicielami handlowymi jest teraz prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. System przygotowuje dla handlowców szereg udogodnień, które za niego opracowują najlepsze rozwiązania związane ze sprzedażą. Informuje o terminach umówionych spotkań czy zaplanowanych płatnościach. Pomaga również przedstawić klientowi najkorzystniejszą ofertę, opartą na specjalnie dla niego zaplanowanych warunkach. Oprócz tego system zadba o sprawy takie jak trasa dojazdu do klienta czy właściwe zabezpieczenie danych na wypadek zagubienia, czy kradzieży urządzenia mobilnego.

System zarządzania i wsparcia przedstawicieli handlowych to zysk w czystej postaci – im mniej czasu handlowiec musi poświęcić na czynności będące dodatkiem do najważniejszej części jego pracy – czyli negocjacji – tym większą liczbę klientów będzie w stanie odwiedzić. To także mniejszy koszt wprowadzenia nowego zamówienia do systemu sprzedaży. Pracownicy działów handlowych z pewnością szybko przekonają się, że takie rozwiązanie to same korzyści.

Komentarze

  1. Natalia Maj

    Najważniejsze, aby system CRM faktycznie pozwalał oszczędzać czas. A do tego musi być funkcjonalny i intuicyjny. W firmie, w której pracuję korzystaliśmy kiedyś z CRM, ale nie spełniał naszych oczekiwań. Potem wdrożyliśmy Kamflex, aplikację webową. I z niego jesteśmy zadowoleni. Możemy korzystać z crm na urządzeniach mobilnych, a do tego łatwo i szybko wystawia się w nim faktury i dokumenty. Jako handlowiec faktycznie zauważam różnicę.

Skomentuj