Udostępnij to! Marketing wirusowy w Twojej firmie

Kategoria: Efektywnie Opublikował MobivoiceSkomentuj

Nie ma lepszej reklamy ani bardziej trafnego nośnika reklamowego dla każdej firmy niż w pełni zadowolony Klient, który z własnej, szczerej i nieprzymuszonej woli rozpowszechnia swoje pozytywne doświadczenie związane z przedsiębiorstwem innym osobom. Co zrobić, aby wywołać taki efekt niemalże na zawołanie? Czy jest to w ogóle możliwe?

 

Czym jest marketing wirusowy?

Marketing wirusowy (nazywany również reklamą wirusową, viralem, viral marketingiem czy po prostu wirusem) jest specyficznym rodzajem działań marketingowych. Zdaniem niektórych, stanowi węższy odłam marketingu szeptanego i polega przede wszystkim na zainicjowaniu sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje na temat firmy, usług czy produktów.

Przykładem marketingu wirusowego mogą być zabawne, intrygujące filmiki lub zdjęcia (często amatorskie, lub takowe przypominające), które użytkownicy internetu przesyłają między sobą; stąd ogromna rola w tym procesie mediów społecznościowych i komunikatorów. Wykorzystywana jest także plotka, tworzone są odpowiednie trendy czy legendy miejskie, które wędrując między potencjalnymi klientami, mają za zadanie zwiększyć świadomość produktu.

Częstym “chwytem” jest również udostępnianie za darmo informacji użytecznych, które zawierają mniej lub bardziej subtelny przekaz reklamowy. Przykładem może być wydanie przez producenta margaryny książeczek z przepisami na wypieki, gdzie w każdym z przepisów jako składnik występuje margaryna produkowana przez wydawcę książeczki. Odbiorca chcący podzielić się przepisem, mimowolnie reklamuje również firmę.

Marketing wirusowy wykorzystuje także procesy świadomego informowania znajomych o danym produkcie, ofercie czy usłudze, poprzez kody rabatowe, zniżki i promocje. Zazwyczaj marketing wirusowy kojarzony jest z zabawnymi akcjami promocyjnymi. Oczywiście nie zawsze tak jest, ale decydującą większość tego typu przekazów tworzą lekkie, przyjemne do oglądania materiały, które bawią nas na tyle, że pragniemy podzielić się nimi z innymi osobami jak dobrym, usłyszanym chwilę wcześniej dowcipem.

 

www.linkedin.com

www.linkedin.com

 

Sieciowe gadżety

Czym są sieciowe gadżety? To coraz częściej wykorzystywane narzędzia w promocji wirusowej, np. wygaszacze ekranu, tapety na pulpit czy ciekawe, interaktywne gry online. Celem takich gadżetów jest oczywiście intensywna reklama firmy, zwiększanie świadomości i znajomości marki, budowanie wizerunku wśród potencjalnych Konsumentów. Zamieszczane znaki charakterystyczne dla firmy mają na celu jej utrwalanie i późniejsze identyfikowanie. Na przedmiotach tego typu najczęściej umieszcza się adres strony internetowej lub dane kontaktowe.

Pamiętajmy, że im dłużej Konsument będzie miał styczność z promowanym produktem, tym większa szansa, że zapozna się szerzej z ofertą przedsiębiorstwa. Niewątpliwą korzyścią dla odbiorcy jest już samo posiadanie określonego gadżetu (forma upominku), a ludzie uwielbiają otrzymywać coś gratis. Potrafią też sprawnie propagować promocję wirusową, przesyłając sieciowe gadżety swoim krewnym i znajomym.

Aby zwiększyć siłę oddziaływania promocji wirusowej serwisy internetowe wykorzystują również inne techniki, jak “przyciski akcji” – “Poleć znajomemu” czy “Wyślij artykuł znajomym”.

Skomentuj