Magia elevator speech

Kategoria: Efektywnie Opublikował MobivoiceSkomentuj

Prezentacja uznawana jest za nieodzowny element współczesnego języka biznesu. Od zwykłej komunikacji wyróżnia ją jej celowość oraz ukierunkowanie na wywarcie konkretnej reakcji. Istotą prezentacji jest wywołanie zmiany u jej odbiorców oraz wpłynięcie na ich decyzję. Jak do każdego występu, tak i do prezentacji trzeba się odpowiednio przygotować i przejść przez kilka prób, ponieważ jakość wystąpienia ma decydujący wpływ na być albo nie być projektu lub na pozyskanie klienta.

Wiele osób przygotowując swoją prezentacje, zastanawia się ile czasu potrzeba do skutecznego zaprezentowania swojego pomysłu. 40 minut? 20 minut? A może 10 minut? Według Amerykanów wystarczy tylko 30 sekund!

a

Czym jest elevator speech?

Elevator speech to bardzo krótki, ale jednocześnie skuteczny opis pomysłu, którego celem jest „sprzedanie” projektu w zaledwie 30 sekund, czyli tyle, ile przeciętna winda jedzie od parteru na najwyższe piętro. Często to jedyny sposób na zaprezentowanie swojego pomysłu, ponieważ inwestor to najczęściej osoba zabiegana, z każdej strony bombardowana nowymi pomysłami i prośbami o kapitał. Genezą elevator speech są rozmowy w windzie, jednak nie oznacza to, że ta forma prezentacji musi być stosowana wyłącznie w tym miejscu.

Doskonale sprawdza się ona w każdej sytuacji, w której masz ograniczony czas, aby zaprezentować swoją ofertę i przekazać jej najważniejsze wartości, czyli podczas networkingu, poszukiwań inwestora, rekrutacji, gdy jesteś uczestnikiem konferencji.

 

www.christopherwitt.com

www.christopherwitt.com

 

Elementy skutecznego elevator speech:

Wyjaśnij, czym się zajmujesz w dwóch zdaniach – Podczas przygotowania prezentacji skoncentruj się na zdefiniowaniu tego, co jest unikalne w Twoim biznesie i w jaki sposób zaspokaja on potrzeby klientów.

Wzbogać wypowiedź emocjami – Podczas prezentacji pokaż swoją pasje oraz podekscytowanie tym, co robisz. W ten sposób masz szanse wywołać pozytywne odczucia na temat swojego biznesu.

Dostosuj wypowiedź do posiadanego czasu – Koniecznie przygotuj dwie wersje prezentacji. Pierwszą na rozmowę w windzie, czyli trwającą 30 sekund. Druga wersję potraktuj jako rozbudowaną formę elevator speech trwającą maksymalnie 2 minuty.

Dopasuj wypowiedź do odbiorcy – Postaraj się zdobyć jak najwięcej informacji na temat swojego odbiorcy i wykorzystaj je na swoją korzyść.

Musi być wyćwiczona W elevator speech nie ma miejsca nawet na ułamek zawahania się. Musisz być profesjonalny i pewny siebie. Masz wiedzieć co dokładnie powiedzieć i jak do tego podejść, nawet podczas przypadkowego spotkania.

Bądź otwarty na zmianyĆwicz, testuj i odkrywaj nowe możliwości ulepszenia swojej 30-40-sekundowej prezentacji.

Miej przy sobie wizytówkę –Jeżeli inwestora zainteresuje Twoja prezentacja, musi mieć on możliwość skontaktowania się z Tobą.

 

Elevator speech, który będzie zgodny z wyżej wymienionymi aspektami, z pewnością pozwoli Ci się zaprezentować jako osoba konkretna, która wie, co chce w życiu osiągnąć i mająca plan na siebie oraz swój biznes. To sposób prowadzący do osiągnięcia sukcesu, dlatego warto poświęcić trochę czasu na jej przygotowanie.

 

Skomentuj