Body language – jak zdradza nas nasze ciało?

Kategoria: Sprawnie Opublikował MobivoiceSkomentuj

Czemu służy komunikacja niewerbalna, skoro możemy posługiwać się słowami? Jej główną funkcją jest przede wszystkim uzupełnianie mowy oraz wzmacnianie mocy przekazywanej informacji. Język ciała, różnego rodzaju gesty i zachowania potrafią być bardzo przydatne w biznesie, szczególnie w trakcie negocjacji, szkoleń czy narad. Są jednak użyteczne również na co dzień, na przykład podczas rozmów indywidualnych. Na podstawie mowy ciała można odszyfrować prawdziwe intencje naszego rozmówcy.

a

Mruganie

Naturalna częstotliwość mrugania to około 6 – 8 razy na minutę. Pod wpływem zdenerwowania człowiek mruga jednak znacznie częściej. Chcesz wiedzieć, kto na spotkaniu jest najbardziej zdenerwowany, a kto bardziej wyluzowany? Popatrz w oczy.

 

Odgarnianie włosów z twarzy

Gest ten może być odczytywany na różne sposoby, ale powszechnie funkcjonuje jako połączenie zdenerwowania z flirtowaniem. W przypadku pań pomaga zwrócić uwagę na kobiece zalety, takie jak twarz czy szyja i uwydatnić je.

 

Drapanie po nosie

To powszechna oznaka kłamstwa w oczy. Naukowcy tłumaczą to w ten sposób, że podczas mówienia kłamstw często następuje przypływ adrenaliny. To z kolei staje się przyczyną rozszerzania włosowatych naczyń krwionośnych, co może objawiać się swędzeniem nosa.

Za mówienie nieprawdy uznaje się także utrzymywanie stałego kontaktu wzrokowego (bez przerwy). Kłamca bardzo często zbytnio koncentruje się na osobie, którą okłamuje, co objawia się przytrzymaniem na niej spojrzenia.

 

Kiwanie głową

Trzykrotne przytaknięcie oznacza, że jesteś zainteresowany wypowiedzią rozmówcy i słuchasz go. Efekt? Gest ten może spowodować, że mowa może wydłużyć się nawet trzykrotnie. Jeżeli czujesz, że chciałbyś zakończyć już dialog, lepiej kiwnij głową tylko raz.

 

Podnoszenie lub marszczenie brwi

Podniesione brwi (jedna lub dwie), to oznaka zaciekawienia i zainteresowania, natomiast ich obniżenie uznaje się za przejaw negatywnych emocji, jak stres, dezorientacja czy strach. Brak ruchu tej części ciała oznacza zobojętnienie i brak zainteresowania.

 

Czego nie należy robić?

Body language to nie tylko mimika twarzy, ale ruch całego ciała. Różnego rodzaju gestykulacją, poziomem nachylenia czy nawet szerokością rozkroku i kierunkiem stóp zdradzamy na swój temat bardzo wiele. Czego nie powinien robić dobry handlowiec? Jak wzbudzić zainteresowanie i skupić na sobie uwagę Klienta, a czego lepiej unikać?

 

Skomentuj